Cast:
Wang Chuan
Lee Chien-na
Chen Yi
Mo Yun-wen
Liu Jui-chi
Ku Pin
Liang Cheng-chun
Lu Chia-hsin
Genre:Romance, Inspiration
Runtime:45 min
Episode:23
Language:Mandarin
Subtitle:Chinese, English
Country:Taiwan
Year:2015
The 51st Golden Bell Awards Best Supporting Actress
演員:
王傳一
李千娜
劉瑞琪
陳奕
莫允雯
古 斌
梁正群
路嘉欣
類型:浪漫、勵志
片長:45 分鐘
集數:23
語言:中文
字幕:中文、英文
出品國家:台灣
第51屆金鐘獎最佳女配角
The Day I Lost You / 失去你的那一天

When Meng Ze Ming found out that he inherited Spinocerebellar degeneration from his father, a progressive genetic disease that would eventually rob him of his eye sight, his memory, his ability to move, he decided to use whatever time he has left to build a green building as a home base to promote forest preservation. As his dream turns into reality, he also comes to term with his disease.

見到登山社長孟澤銘(王傳一 飾)的第一眼,何萱(李千娜 飾)就差點氣喘發作了。為了追逐她「命中注定」的愛情,何萱冒著氣喘的風險,追隨澤銘攀登了兩座台灣百岳,來到傳說中「天使的眼淚」——南橫的嘉明湖;終於, 在「天使的眼淚」裡,小女子實現了愛情的心願,與澤銘約定:此生契闊、 永遠相守。愛山的澤銘,即將從建築研究所畢業;他懷有許多偉大的夢想,其中「藍屋頂」是所有夢想的核心—這將是一棟綠建築、也將是推廣山林保育的基地。就在何萱與澤銘開始打造「藍屋頂」的夢想時,澤銘卻罹患了怪病,他漸漸無法控制自己的肢體,視線也變得模糊起來……澤銘的母親黎鳳蓮(劉瑞琪 飾),是一個個性堅韌、頗負盛名的教育專欄作家。過去, 她一直以為丈夫是意外身亡;但如今,大兒子的怪病讓她明白:原來丈夫的家族藏有「小腦萎縮症」的基因,而長子澤銘不幸遺傳到此基因。

PHOTOS